Alt klart for HSMAI Europe Awards

Jumeirah Carlton Tower

Steven Twining, som er ambassadør for tehuset Twinings of London, og tiende generasjon Twining, bekler rollen som konferansier når reiselivsorganisasjonen HSMAI Europe, i samarbeid med Hospitality Technology Europe, for aller første gang kunngjør bransjens «TOP 20 EXTRAORDINARY MINDS IN SALES, MARKETING & TECHNOLOGY» i Europa.

Prisutdelingen finner sted ved det fasjonable Jumeirah Carlton Tower i London tirsdag 4. februar, mellom klokken 19.00 og 23.00.

Et panel av fremstående eksperter har vurdert Topp 20-vinnerne, for sitt arbeid innen krativitet og innovasjon, eksepsjonelt salg, markedsføring, inntekts- og teknologitiltak, prestasjoner i utfordrende situasjoner, og salgstiltak som har gitt betydelige resultater.

Erfarne dommere

Juryleder: Professor Dr. Bård Tronvoll, Norge

Bård Tronvoll er professor i markedsføring ved Høgskolen i Hedmark, i CTF-senteret ved Universitetet i Karlstad, og gjesteforeleser ved HANKEN School of Economics i Helsingfors.

Forskningsarbeidet hans omfatter organisasjonsteori innen tjenesteytelser, serviceinnovasjon, og dynamikken innen næringsliv og markedsføring. Tronvoll er medlem av redaksjonsrådet for Journal of Service Management, og er publisert i en rekke internasjonale tidsskrifter. Han har vært rektor ved Hotell- og restauranthyskolen, og har arbeidet tett med reiselivsbransjen gjennom flere tiår.

Carsten Hennig, reiselivsskribent og -forfatter, Tyskland

Carsten Hennigs hovedarbeidsfelt er hoteller i luksussegmentet, og er viden kjent for sin nettbaserte nyhetskanal. Carsten bistår den verdenskjente hotellskribenten Heinz Horrmann, og gir ut sin egen liste over de 100 mest innflytelsesrike hotellene.

Professor Dr. Phil Klaus MBA, MRes, Storbritannia

Philipp «Phil» Klaus er grunnlegger av Dr. Phil Klaus & Associates Consulting, London, forsker ved Universitetet i Brunei, og er innehaver av en rekke professorater verden over. Phils prisvinnende forskning er publisert i en rekke sv verdens ledende akademiske ledelsestidsskrifter.

Fagfeltene omfatter brukeropplevelses-strategi og -ledelse, brukeropplevelses-kvalitet, markedsstrategi, markedsføringens og brukeropplevelsens effekt på kundeadferden, og virksomheters finansielle ytelsesevne.

Phil er en mye brukt hovedinnleder i det offentlige og ved selskapsinterne seminarer og konferanser over hele verden. Han er en dreven markedssjef og management-konsulent, med en aktiv kundeliste med internasjonale, børsnoterte selskaper innen finans, detaljhandel, luksusartikler og energi, hvor han gir råd om brukeropplevelses-strategi, profittmaksimering, nye trender og forretningsutvikling.

Ally Dombey, grunnlegger og eier, Revenue by Design Ltd., Storbritannia

Alle Dombey arbeider med optimalisering av inntektsadministrasjon og markedsstrategier for frittstående hoteller, hotellkjeder, og fritids- og reiselivsvirksomheter, på tvers av distribusjonskanaler og eksterne samarbeidspartnere.

Kundelisten inkluderer blant annet The Dorchester Collection, Radisson Blu, Biarritz, Shilla i Seoul, Hilton Worldwide, Travelport, Luxury Hotel Partners, The Goring, og Chester Grosvenor.

Professor Dr. Stephan C. Henneberg, Storbritannia

Stephan C. Henneberg er professor ved Queen Mary University of London, og har tidligere bekledd akademiske poster ved Manchester Business School, University of Manchester, og ved the School of Management, University of Bath.

Han har eksamener innen ledelsesstudier, filosofi, statsvitenskap, og økonomi, og tok sin PhD innen markedsføring ved Judge Business School, Cambridge.

Før han vendte tilbake til akademia, innehadde Stephan lederstillinger i konsulentbransjen, blant annet hos A.T. Kearney og McKinsey & Company.

Stephan Henneberg er for tiden gjesteprofessor i markedsføring og strategi ved Universitetet i Bamberg, Universitetet i Bayreuth, og ved Kedge Business School i Marseilles-Bordeaux. Tidligere foreleste han ved Erasmus-universitetet i Rotterdam, Universitetet i Lugano, Universitetet i Mainz, og ved Bocconi Milano.

En årlig «hot-list»

– De Topp 20 kommer til å utgjøre vår årlige «hot-list», som feirer fremstående ledere innen markedsføring og teknologi, forteller Ingunn Hofseth, president i HSMAI Europe, og fortsetter:

– De kreative strategiene, det brennende engasjementet og sylskarpe viddet hos disse lederne har ikke bare bidratt til økt inntjening i egen virksomhet, men også hevet lista for reiselivsbransjen som sådan, sier hun.

– Vi er svært tilfreds med å gå i kompaniskap med HSMAI Europe, og over å få teknologi føyet til listen av priser innen europeisk reiselivsnærings salgs- og markedsføringsdisipliner. Ved å tilføye disse kategoriene, kan vi sammen ære og belønne det beste innen gjesteteknologi og økonomistyring, og gi en erkjentlighet til teknologiens betydning for salg og økonomi i reiselivsnæringen, sier Claudia Harris, event manager i Hospitality Technology Europe.

HSMAI Europe «Best in Class» markedsføringspriser

HSMAI Europe kommer også til å gjøre krus på virksomheter som har utmerket seg i de følgende kategoriene:

  • Den digitale vinneren
  • Sosiale medier
  • Årets PR-kampanje
  • Årets TV-reklame
  • Årets innholds-markedsførings-prosjekt
  • «Best in Class»-teknologi — Revenue Management
  • «Best in Class»-teknologi — Innovasjonspris

HSMAI European Travel Marketer of the Year

I tillegg til «Best in Class»-prisene, kommer ett selskap til å bli belønnet med tittelen Årets europeiske markedsfører. Denne hovedvinneren må minst ha vunnet gull i én av de øvrige kategoriene.

Bli med på en inspirerende kveld, med søkelys på:

  • Faglig utvikling
  • Nettverksbygging
  • Forretninger

Alle interesserte er invitert til å ta del i feiringen av bransjelederne, en treretters middag. Sikre plass din din virksomhet nå! Det blir fri entré for journalister, men merk at all deltagelse fordrer forhåndspåmelding, senest innen mandag morgen, 3. februar. Her blir det førstemann til mølla!

Detaljene fins på denne siden:

hsmai-europe.com/2014/01/17/the-hsmai-europe-awards-in-association-with-hospitality-technology-europe/

Øvrig informasjon fås hos:

Benedicte Gilroy Bøgh
HSMAI Europe
+47 916 52 873

Om HSMAI Europe

HSMAI Europe er den europeiske grenen av Hospitality Sales & Marketing Association International, en kilde for kunnskap, samhold og erkjennelse av ledere som er dedikert til yrkesutvikling, omsetningsvekst, inntektsmaksimering, markedsføring og merkevarebygging.

HSMAI er en verdensomspennende organisasjon for salgs- og markedsføringsledere, som representerer alle deler av reiselivsbransjen. Med sitt sterke fokus på etterutdanning er HSMAI blitt ledende på å spore opp og formidle trender innen reiselivsnæringen og markedsføringsledelse, i tillegg til at organisasjonen introduserer medlemmer og kunder for hverandre. Ytterligere detaljer på www.hsmai.eu og www.hsmai.no

Om Hospitality Technology Europe

Hospitality Technology Europe, som årlig finner sted i London hver februar, er den eneste spesialistarenaen, med messe og konferanse, for hotell-IT i Europa. IT-eksperter besøker arrangementet for fornyet oversikt over nye teknologileverandører, kunnskap og nettverking med kolleger.

HTE knytter sammen IT-spesialister og ledende, innovative leverandører, innen gjeste- og brukeropplevelser, operativ administrasjon og inntektsdrivende tiltak. De praktisk rettede konferansesesjonene setter deltagerne i stand til å forberede seg på virkningen av fremtidig teknologi, og å sikre best mulig praksis.

Messen og konferansen er spesielt tilrettelagt for å tilby reiselivsnæringen kunnskaper, kontakter og teknologi for effektivisering av brukernes og gjestenes opplevelse, øke inntektene på tvers av kanaler, og effektivisere næringsgrunnlaget. Ytterligere informasjon fins på www.hospitalitytecheurope.com